PIR mm. kulszowo - goleniowe

Dziś kolejne ćwiczenie stretchingowe z zastosowaniem mięśniowo - powięziowej techniki rozciągającej - tzw. poizometrycznej relaksacji. Tym razem zajmiemy się rozciąganiem mm. kulszowo - goleniowych, czyli m. dwugłowego uda (m. biceps femoris), m. półścięgnistego (m. semitendinosus) i m. półbłoniastego (m. semimembranosus). Grupa tych tkanek leży z tyłu uda. Jej czynnością jest stabilizacja miednicy, zginanie stawu kolanowego i prostowanie stawu biodrowego.



Pozycja:  w siadzie prostym wykonujemy skłon tułowia w przód starając się sięgać dłońmi w kierunku stóp.


PIR: ok. 20% napięcie izometryczne wykonujemy poprzez wciskanie pięt w podłoże, po 8 - 10 s. wykonując głęboki wdech, następnie wydech - wraz z nim rozluźniamy tkanki, zwiększamy zakres długości mięśni, po 3 - 5 powtórzeniach kończymy ćwiczenie 50% napięciem antagonisty m. czworogłowego - prostując nogi w kolanach.

Błędy: uginanie nóg w kolanach; garbienie się i większa praca w kręgosłupie niż w biodrach; bolesne przekraczanie bariery zakresu długości mięśnia; balansowanie  na granicy zakresu.

Uwagi: jest to pozycja stretchingowa dla włókien dalszych mięśni; w przypadku rotacji podudzia można zintensyfikować pracę rozciągającą dla m. dwugłowego uda lub mm. półbłoniastego i półścięgnistego; przodopochylenie miednicy znacznie intensyfikuje pracę stretchingową przeciwdziałając nadmiernemu garbieniu.

Brak komentarzy

© 2011-2016 Brodniczanin biega.Wszelkie prawa zastrzeżone. Obsługiwane przez usługę Blogger.