Mostek tylny na piłce

Po prezentacji podstawowych ćwiczeń stabilizacji, dziś postanowiłem zacząć opisywać te trudniejsze. Do wcześniej wyćwiczonych pozycji dodajemy niestabilne podłoże. W opisywanym przypadku punkt podparcia na piłce rehabilitacyjnej znacznie utrudnia utrzymanie stabilnej miednicy i zwiększa wymagania dla stabilizatorów głębokich kręgosłupa. Oczywiście cała idea ćwiczeń jest niezmieniona i aby wykonywać je prawidłowo należy najpierw wyizolować specyficzne napięcie mięśniowe (opisane we wcześniejszych pozycjach). Wszystko na temat ćwiczeń stabilizacji znajdziecie także w ostatnio wymęczonym :-) tekście (link tutaj). Zapraszam.


Pozycja: leżenie tyłem z ramionami wzdłuż tułowia, nogami spoczywającymi na piłce rehabilitacyjnej, po wyuczonym napięciu stabilizatorów głębokich kręgosłupa (opis również tutaj) podnosimy biodra tworząc wyimaginowaną linię biegnącą poprzez barki, klatkę piersiową, miednicę i kończyny dolne, głowa jest rozluźniona a stopy zgięte w kącie prostym, spokojnie oddychając i kontrolując miednicę (nieruchomą) powoli wracamy do pozycji wyjściowej.

Błędy: wstrzymywanie oddechu podczas ćwiczenia; brak wyizolowanego napięcia stabilizatorów głębokich; zbędne napięcie w innych segmentach ciała; niestabilna i ruchoma miednica; rotacja w jakimkolwiek segmencie ciała (patrz szczególnie miednica);ominięcie podstawowych pozycji i ćwiczenie od razu tych bardziej zaawansowanych.

Uwagi: ćwiczenie dla bardziej zaawansowanych; pozwala mocno zaabsorbować prostowniki stawu biodrowego i ich kontrolę stabilności miednicy; ogromna ilość kombinacji utrudniających pozycję (jedna z nich na rys 3), jednak sugeruję najpierw rozpocząć od tych podstawowych.


Brak komentarzy

© 2011-2016 Brodniczanin biega.Wszelkie prawa zastrzeżone. Obsługiwane przez usługę Blogger.