Wznosy różnoimiennych kończyn w staniu

Dziś w naszym kąciku ćwiczeń stabilizacji zaczniemy te bardziej funkcjonalne i ukierunkowane specjalnie pod bieganie. Oczywiście każdy trening stabilizacji naszego ciała należy rozpocząć od form prostszych i bardziej ogólnych. Dopiero po okresie przepracowania pozycji podstawowych można próbować wchodzić w fazę doskonalenia pozycji specyficznych dla danej dyscypliny sportu. Dzisiejszy wznos różnoimiennych kończyn w staniu to nic innego, jak symulowanie ruchu kończyn w fazie kroku biegowego. Tu znowu zwracam uwagę na zapominaną przez większość ćwiczących odpowiednią izolację napięcia stabilizatorów głębokich kręgosłupa.


Pozycja: w staniu jednonóż napinamy stabilizatory głębokie kręgosłupa i starając się utrzymać stabilną pozycję (przede wszystkim tułowia i miednicy) wykonujemy wznos różnoimiennych kończyn imitujący fazę kroku biegowego, po wykonaniu z jednej strony powtarzamy ruch z drugiej.

Błędy: brak oddechu podczas napięcia stabilizatorów i pracy kończynami; brak kontroli pozycji całego ciała - wszelkie nadmierne rotacje, pochylenia miednicy, tułowia oraz głowy czy koślawości lub szpotawości kolan, stóp; brak elongacji kręgosłupa; garbienie się; zbyt szybki ruch w trakcie ćwiczenia; zbędne napięcia mięśniowe.

Uwagi: ćwiczenie wbrew pozorom trudne i mocno pokazujące nasze braki w funkcji odpowiednich mięśni; podstawowe jeśli chodzi o pracę nad poprawą nawyków ruchowych biegacza; warto wykonywać przed lustrem (jak każde ćwiczenie stabilizacji) w celu korygowania zbędnych napięć i "przyruchów".

Brak komentarzy

© 2011-2016 Brodniczanin biega.Wszelkie prawa zastrzeżone. Obsługiwane przez usługę Blogger.