PIR Taśma przednia głęboka (DFL)

Po wakacjach wracam do prezentacji ćwiczeń. Na pierwszy ogień zapostuję bardzo ciekawym stretchingiem, który swoją drogą stał się kością niezgody między mną a moją żoną (też z branży ;-) Pomijając te nasze kwestie, ćwiczenie jest bardzo ciekawe i bardzo trudne. Z pewnością rozciągniemy nim grupę przywodzicieli, a dodatkowo wg mnie osoby posiadające problemy z prostownikiem rozluźnią część środkową przedniej "odnogi" taśmy głębokiej przedniej (Deep Front Line), czyli przeponę i mięśnie przymostkowe. Wbrew pozorom bardzo istotne dla każdego biegacza.


Pozycja: ze skłonu w przód w klęku rozkrocznym z ramionami podpierającymi sylwetkę o podłoże wykonujemy pogłębienie skłonu z elongacją całego kręgosłupa poprzez czubek głowy i wyprost ramion, przy okazji zbliżamy całą część przednią korpusu w kierunku podłoża pilnując by pośladki nie oderwały się od pięt, koniecznie trzeba zwrócić uwagę na powolne wybieranie zakresu by nie przeciążyć kręgosłupa..

PIR: 20% napięcie rozciąganych struktur w zależności od wybranego obszaru wykonujemy poprzez wstrzymanie wdechu (bez powietrza) i wciągnięcie  pępka (przepona i cz. piersiowa kręgosłupa), wciskanie kolan w podłoże (przywodziciele), przodopochylenie miednicy (cz. lędźwiowa kręgosłupa).

Błędy: zbyt mocne wybieranie zakresu; skupienie się tylko na wybranym obszarze ciała z ignorowaniem pozostałych; brak zgięcia podeszwowego stóp (cała grzbietowa powierzchnia stóp przylega do podłoża); garbienie się czy okrągłe plecy w odcinku lędźwiowym; brak linii od bioder do karku; napięcie w pozostałych obszarach ciała.

Uwagi: bardzo fajne ćwiczenie wielostawowe, w którym rozciągniemy więcej mięśni naszego ciała; takie ćwiczenia skuteczniej rozluźniają całe lub części taśm mięśniowo - powięziowych; minusem jest ich trudność; nie należy zapominać, że pozycja rozciąga także mięśnie obręczy barkowej.


Brak komentarzy

© 2011-2016 Brodniczanin biega.Wszelkie prawa zastrzeżone. Obsługiwane przez usługę Blogger.