PIR taśma boczna (LL)

Dziś w cyklu ćwiczeń rozciągających zapostuję kolejną kompleksową pozycję bardzo przydatną dla każdego sportowca. Cały trakt boczny (wg Myers'a - Lateral Line) odpowiada za zgięcie boczne kręgosłupa czy odwodzenie kończyny dolnej a z jego asymetrią wiążą się przeróżne problemy, choćby różnica obciążania kończyn. Przebieg taśmy można prześledzić tutaj, a dodatkowo warto spróbować opisanej niżej pozycji. Obowiązkowa dla biegaczy. Na całe szczęście bardzo łatwa i praktyczna - możliwa do wykonania praktycznie wszędzie.



Pozycja: w staniu nogę tylną stawiamy za nogą przednią tak by całą stopą miała ona kontakt z podłożem, unosimy w górę kończynę górną z tej samej strony wykonując skłon tułowia w stronę przeciwległą, w zależności od wybranego segmentu skłon wykonujemy bardziej poprzez ramię miednicę czy kończynę dolną, pierwszą barierę najczęściej poczujemy z boku miednicy.

PIR: napięcie całej taśmy wybieramy poprzez 20% wciśnięcie głowy I kości śródstopia (paluch), a po 8 - 10 s. i wydechu rozluźniamy mięśnie pogłębiając skłon, antagonista uruchamiany jest poprzez skłon w druga stronę.

Błędy: brak oddechu w trakcie napięcia mięśniowego; przekraczanie zakresu mięśniowego; praca samym korpusem; odrywanie stopy od podłoża; przodopochylenie czy tyłozgięcie miednicy jak i wszelkiego rodzaju rotacja, w którymkolwiek segmencie ciała.

Uwagi: bardzo praktyczne ćwiczenie, możliwe do wykonania nawet w trakcie treningu; osoby mające problemy z pasmem biodrowo - piszczelowym powinny je często wykonywać; pozycja nabiera większej trudności przy dodatkowej pracy elongacyjnej kręgosłupa; by bardziej wybrać zakres z nóg należy postawić stopę dalej od linii pośrodkowej ciała, z pasma - wykonać skłon bardziej miednicą (podstawowa forma), z korpusu - popracować bardziej ramieniem.


Brak komentarzy

© 2011-2016 Brodniczanin biega.Wszelkie prawa zastrzeżone. Obsługiwane przez usługę Blogger.