PIR mm. przywodziciele w przysiadzie



Po krótkiej przerwie ponownie wracam z cyklem prezentującym jakże potrzebne ćwiczenia rozciągające. Ich przydatność w rehabilitacji czy odnowie biologicznej organizmu sportowca jest niepodważalna. Dziś prosta i praktyczna pozycja na mm. przywodzące udo w stawie biodrowym. Wykonacie ją nawet w trakcie treningu. Przywodziciele też czasem mogą zawieść biegacza,a  tym bardziej kolarza.


Pozycja: przysiad rozkroczny podparty tak by stabilność pozycji pozwalała złapać za kostki/stopy będące w rotacji zewnętrznej, kręgosłup względnie wyprostowany z zachowaniem krzywizn, zakresu mięśni szukamy poprzez zwiększenie odwiedzenia w stawie biodrowym.

PIR: 8-10 s. napięcie mięśni (minimalny skurcz, ok. 20%) wywołujemy poprzez nacisk ud na łokcie, antagonistę uruchamiamy odwodząc uda i napinając mięśnie ok. 50% siłą skurczu.

Błędy: zbyt dużo siły wkładanej w skurcze; wstrzymywanie oddechu; garbienie się; skłon w głowy w tył - brak elongacji kręgosłupa i jego wyprostu; brak symetrii w ustawieniu stóp.

Uwagi: pozycja bardzo praktyczna i możliwa do wykonania w każdej okoliczności; przy zmianie ustawienia stóp (patrz szerzej - wężej) oddziałujemy na inne włókna przywodzicieli.


Brak komentarzy

© 2011-2016 Brodniczanin biega.Wszelkie prawa zastrzeżone. Obsługiwane przez usługę Blogger.