Czy stosujesz w treningu biegowym ćwiczenia "pozabiegowe??



Od dawien dawna jak biegam obserwuję wielu amatorów tej pięknej dyscypliny sportu. Z reguły mało który z nich stosuję ćwiczenia siłowe, koordynacyjne, a coraz więcej słychać o cyklicznych rozciąganiach czy stabilizacji (patrz podpory w przeróżnej formie). Zatem w tym miesiącu pytam o stosowanie tych ćwiczeń w Waszym treningu biegowym. Czy w ogóle jakiekolwiek wzmacnianie (na siłowni, z taśmą czy nawet domowe wspięcia na schodach), ćwiczenia koordynacyjne (patrz skipy, platformy balansowe czy bosu), czucia głębokiego (patrz np.  stania jednonóż z zamkniętymi oczami) czy stabilizacji pojawiają się u Was???



Tradycyjnie pierwszy zajmę głos. W sumie taką sensowniejszą pracę stosuję od czterech sezonów. Co roku dokładam i lekko ją reorganizuję (w tym roku odpuszczę np. wzmacnianie na ciężarze). Efekty zauważyłem już po pierwszych miesiącach co później udokumentowane zostało pierwszym w karierze złamaniem 3h w maratonie. Z reguły całość "ogólnorozwojówki" stosuję w pierwszych miesiącach sezonu. Zaczynam od większej ilości rozciągania (systematycznie cały czas podtrzymuję w sezonie), potem wzmacniam na taśmach typu "theraband" słabsze mięśnie (ok. 1 mies.), dodatkowo w tle poprawiam siłę korpusu ("pilatesowe" ćwiczenia stabilizacji - 2 miesiące). Dalej buduję bazę siłową z ciężarem zewnętrznym (w tym roku zastąpiłem całość trudniejszymi ćwiczeniami koordynacyjno - siłowymi, np. stania na piłce rehabilitacyjnej itd) i na tej podstawie uruchamiam dalej treningi biegowe dynamiczne.

A jak to wygląda u Was???


Brak komentarzy

© 2011-2016 Brodniczanin biega.Wszelkie prawa zastrzeżone. Obsługiwane przez usługę Blogger.